ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia

ESAL Business Promotion Office

Bilans 2017
Podatkowe i rachunkowe zamknięcie roku 2017 i zmiany w przepisach podatkowych na 2018 rok

27-29 listopad 2017 r.
Wrocław, hotel Radisson Blu*****
ul. Jana Ewangielisty Purkyniego 10
(150m od Galerii Dominikańskiej, 250 m od Rynku)


TERMIN: 27-29 listopad
KOD: 3140/2017
MIEJSCE: Wrocław, hotel Radisson Blu***** - strona hotelu
CZAS TRWANIA: od godz. 9.30 do 15.00

27 listopada
Podatek VAT - zmiany w podatku VAT w 2017 r., JPK, nowelizacja na 2018 rok (Split Payment); bieżące rozliczenia, najnowsze interpretacje i orzecznictwo MF, SA i ETS
prowadzący: Zdzisław Modzelewski

28 listopada
Sprawozdania finansowe za 2017 rok według polskiego prawa bilansowego, KSRów i MSRów, środki trwałe
prowadzący: dr Roman Seredyński

29 listopada

Podatek dochodowy CIT - rozliczenia roczne 2017 i rewolucyjne zmiany w podatkach dochodowych na 2018 rok
prowadzący: Tomasz Wojewoda


Cena netto szkolenia 3-dniowego wynosi: 1350 zł /od osoby (brutto: 1660,50 zł)
Cena szkolenia obejmuje:
  • 3 wykłady,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
  • lunch w trakcie wykładu i przerwa kawowa.
Cena netto 1 dnia szkolenia wynosi: 490 zł /od osoby (brutto: 602,70 zł)
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.
 

SZCZEGÓŁOWA TEMATYKA ZAJĘĆ:

Uwaga!!!
Programy poszczególnych wykładów mogą ulec zmianie w związku z postępem prac legislacyjnych dotyczących zmian podatkowych na 2018 rok.

wykład 1:
Podatek VAT - zmiany w podatku VAT w 2017 r., JPK, nowelizacja na 2018 rok (Split Payment); bieżące rozliczenia, najnowsze interpretacje i orzecznictwo MF, SA i ETS
  1. Zmiany w Kodeksie karnym związane z wystawianiem faktur:
    1. Nowe kategorie przestępstw związanych z wystawianiem faktur lub posługiwaniem się takimi fakturami,
    2. Podrabianie faktur i ich przerabianie w celu użycia jako autentycznych – co to oznacza?
    3. Faktury poświadczające nieprawdę.
    4. Jakich faktur mogą dotyczyć nowe przestępstwa? 
    5. Mienie wielkiej wartości,
    6. Kara grzywny nawet 3.000 stawek dziennych,
    7. Kiedy mimo wystąpienia przestępstwa może wystąpić tylko grzywna a w jakim przypadku kara może wynosić nawet 25 lat więzienia?
    8. Kiedy kara może podlegać złagodzeniu a kiedy można w ogóle jej uniknąć?
    9. Na co należy zwracać przy wystawianiu faktur.

  2. Split-payment – nowe rozwiązanie w VAT od 2018 r.:
    1. Co to jest split-payment (podzielona płatność)?
    2. Obowiązek czy prawo skorzystania z tego mechanizmu – kto decyduje?
    3. Zasady stosowania mechanizmu podzielonej płatności.
    4. Dla jakich transakcji split-payment nie będzie miał zastosowania?
    5. Przed czym chroni split-payment, a na co nie wpływa?
    6. Nowy obowiązkowy rachunek dla każdego podatnika VAT – rachunek VAT.
    7. Odzyskiwanie środków z rachunku VAT.

  3. Nowy obowiązek raportowania danych w zakresie wyciągów bankowych (JPK) – wrzesień 2017 r.
    1. Obowiązek składania wyciągów bankowych za każdy dzień do końca następnego dnia.
    2. Kogo dotyczy ten obowiązek?
    3. Kto będzie musiał realizować ten obowiązek?
    4. Nowe dane wymagane na wyciągu bankowym.

  4. Zmiany w zakresie odwrotnego obciążenia:
    1. Nowe towary w zał. Nr 11 rozliczane w ramach odwrotnego obciążenia,
    2. Zmienione warunki stosowania odwrotnego obciążenia w stosunku do usług,
    3. Usługi budowlane (47 poz.) rozliczane w ramach odwrotnego obciążenia, ale nie wszystkie i nie w każdej sytuacji,
    4. Specjalne zasady odliczania VAT naliczonego w przypadku odwrotnego obciążenia, a także importu usług i nabyć wewnątrzwspólnotowych,

  5. Zmienione zasady zwrotu nadwyżki VAT z US:
    1. Nowe zasady zwrotów VAT w terminie 25 dni,
    2. „Młodzi” podatnicy bez prawa do zwrotu 25-dniowego,
    3. Policja, CBA, ABW i Prokuratura mogą wstrzymywać zwroty VAT? W jakich przypadkach i na ile?

  6. Rejestr podatników VAT:
    1. Nowe zasady rejestracji podatników VAT,
    2. Wykreślanie z rejestru podatników VAT i brak konieczności informowania o tym zainteresowanego podatnika - ułatwione reguły dla urzędu skarbowego,
    3. Wykreślenie z rejestru podatnika – brak kontaktu z podatnikiem lub pełnomocnikiem, także w przypadku nie odbierania telefonów?
    4. Wykreślenie z rejestru za: zawieszenie działalności, brak składania deklaracji, składanie deklaracji „0”, puste faktury lub faktury korekty, nie stawianie się na wezwania organu podatkowego,
    5. Zmienione zasady wykreślania z rejestru VAT-UE (PL-NIP),
    6. Co oznacza wykreślenie z rejestru VAT?
    7. Obowiązek weryfikacji kontrahentów?

  7. Nowe zasady składania deklaracji:
    1. Przestały obowiązywać deklaracje VAT-7D,
    2. Deklaracje VAT-7K nie mogą być stosowane przez „młodych” podatników,
    3. Wszystkie deklaracje VAT składane w wersji elektronicznej, bez możliwości składania deklaracji papierowych?,
    4. Informacje podsumowujące (VAT-UE oraz VAT-27) składane są tylko za okresy miesięczne i tylko w wersji elektronicznej,
    5. Kara z KKS za niezłożenie deklaracji lub informacji podsumowującej w wersji elektronicznej,

  8. Powrót sankcji w VAT:
    1. Przywrócenie sankcji 30% za nieprawidłowe rozliczenie VAT,
    2. W jakich przypadkach pojawi się sankcja?
    3. W Jaki sposób podatnik będzie mógł uniknąć sankcji?
    4. W przypadku niemożności uchylenia sią przed sankcją, można ją zmniejszyć do 20%,
    5. Pojawiła się sankcja 100%, która w praktyce oznacza 200% kary finansowej za nienależne odliczenie VAT.

  9. Inne zmiany:
    1. Solidarna odpowiedzialność pełnomocnika rejestrującego firmę jako podatnika VAT czynnego nawet do 500.000 zł,
    2. Podwyższone wysokości kar w ramach KKS,
    3. Kara więzienia powyżej 1 roku za wystawiania pustych faktur i posługiwanie się takim fakturami,
    4. Nowa ewidencja VAT, nowe dane,
    5. Ewidencja VAT będzie musiała być prowadzona wyłącznie w wersji elektronicznej (od 2018).

  10. Wybrane aspekty związane z złożonymi JPK_VAT (MF):
    1. Okres rozliczeniowy, za który MF może zażądać JPK,
    2. Jakie dane i w jaki sposób powinny być pokazane w JPK_VAT,
    3. Zgodność JPK z deklaracją VAT,
    4. Moment wykazania transakcji w JPK,
    5. Korekty JPK – kiedy prawo, a kiedy obowiązek?
    6. Faktury do paragonów – uwzględniać czy nie w JPK?
    7. Podatnik kwartalny a JPK miesięczny?
    8. Pisma z MF/US w sprawie stwierdzonych błędów w JPK_VAT – co z tym robić?

  11. Odpowiedzi na pytania, dyskusja, konsultacje.
prowadzący:
Zdzisław Modzelewski - licencjonowany Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej, ekspert podatkowy. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym. Stały współpracownik naszej firmy.

wykład 2:
Sprawozdania finansowe za 2017 rok według polskiego prawa bilansowego, KSRów i MSRów, środki trwałe
  1. Wprowadzenie
  2. Źródła prawa w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego
    1. Regulacje krajowe: ustawa o rachunkowości
    2. Regulacje międzynarodowe: Międzynarodowe Standardy Rachunkowości
    3. Regulacje krajowe a międzynarodowe – wpływ na sprawozdanie finansowe

  3. Regulacje ustawy o rachunkowości
    1. Kategorie jednostek i grup (Mikro, Male, Średnie)
    2. Ogólne zasady sprawozdawczości finansowej
    3. Rachunek zysków i strat, bilans,
    4. Informacja dodatkowa – ogólne zasady i prezentacja
      - wymogi ustawowe oraz KSR nr 7
    5. Porównywalności danych oraz zasada ciągłości bilansowej
    6. Informacje niefinansowe w sprawozdaniach finansowych
    7. Ogłaszanie i badanie sprawozdań finansowych
    8. Uproszczenia dla mikro, małych i średnich jednostek
    9. Implementacja dyrektywy w polskim prawie bilansowym

  4. Podstawowe informacje dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego
    1. Odpowiedzialność za prowadzenie ksiąg rachunkowych
    2. Odpowiedzialność za sporządzenie sprawozdania finansowego
    3. Obowiązujące terminy i kwestie formalne – harmonogram prac

  5. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody rozliczenia inwentaryzacji
    3. Wycena

  6. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. Wartości niematerialne - koszty prac badawczych i rozwojowych, zmiany w zakresie okresów amortyzacji
    2. Rzeczowe aktywa trwałe – zmiany wartości po początkowym ujęciu, utrata wartości aktywów wg KSR 11
    3. Rezerwy, rozliczenie międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunko-we – KSR nr 6/MSR 37
    4. Wydarzenia po dniu bilansowym – wydarzenie wymagające i niewyma-gające wprowadzenia korekt – KSR nr 7/MSR nr 10
    5. Korekty błędów, zmiana polityki rachunkowości oraz zmiany szacunków – KSR nr 7/MSR 8
    6. Rezerwy na świadczenia emerytalne – warunki tworzenia rezerwy oraz polityka rachunkowości
    7. Leasing zwrotny w sprawozdaniu finansowym – KSR nr 5

  7. Dyskusja i zakończenie. Odpowiedzi na pytania, konsultacje.
prowadzący:
dr Roman Seredyński - Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

wykład 3:
Podatek dochodowy CIT - rozliczenia roczne 2017 i rewolucyjne zmiany w podatkach dochodowych na 2018 rok
  1.  Projektowane zmiany od 1 stycznia 2018 r.:
    • Wyodrębnienie w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych oraz rozdzielenie dochodów uzyskiwanych z tego źródła od pozostałych dochodów podatnika.
    • Nowe przepisy ograniczające wysokość zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów odsetek np. od pożyczek, kredytów itp. (koszty finansowania dłużnego).
    • Wprowadzenie przepisów limitujących wysokość kosztów uzyskania przychodów związanych z umowami o usługi niematerialne (np. umowy licencyjne, usługi doradcze, zarządzania i kontroli), w przypadku transakcji z podmiotami powiązanymi.
    • Podwyższenie limitu wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych umożliwiającego jednorazowe zaliczenie wydatków na nabycie tych składników majątku do kosztów uzyskania przychodów.
    • Nowe regulacje dotyczące wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kwot wypłacanych tytułem podziału (rozliczenia) wyniku finansowego jednostki (zysku netto).
    • Zmiany w zakresie ustalania kosztów uzyskania przychodów w przypadku zbycia lub umorzenia wierzytelności.
    • Wprowadzenie szczególnej regulacji przeciwdziałającej schematom optymalizacyjnym wykorzystującym nieodpłatny transfer aktywów do podmiotów powiązanych.
    • Zwolnienie z obowiązku wpłaty zaliczki na podatek dochodowy, gdy należna zaliczka nie przekroczy ustawowego limitu kwotowego.
    • Wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników, posiadających nieruchomości komercyjne o znacznej wartości.
    • Ograniczenie wysokości zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od niektórych wartości niematerialnych i prawnych, w przypadku gdy uprzednio te wartości niematerialne i prawne były własnością podatnika, a następnie zostały zbyte.
    • Modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanej spółki zagranicznej (CFC).
    • Pozostałe zmiany.

  2. Najważniejsze zmiany w 2017 r.:
    • Nowe regulacje, od 12 sierpnia 2017 r., w zakresie jednorazowej amortyzacji fabrycznie nowych środków trwałych.
    • Zmiany, od 12 sierpnia 2017 r., w zakresie poboru podatku u źródła w przypadku zakupu biletów lotniczych od zagranicznych przedsiębiorstw żeglugi powietrznej.
    • Rozszerzenie, od 1 stycznia 2017 r., w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wprowadzenie w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych katalogu przypadków, w których dochód podatnika podlegającego ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu uznaje się za uzyskany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – skutki w zakresie poboru podatku u źródła dla polskich płatników np. w przypadku zakupu usług: najmu, reklamy, marketingu, licencji, programów komputerowych itp. od podmiotów zagranicznych.
    • Nowe regulacje, od 1 stycznia 2017 r., w zakresie wyłączenia wydatków z kosztów uzyskania przychodów, w przypadku dokonywania płatności bez pośrednictwa rachunku płatniczego po przekroczeniu ustawowego limitu kwotowego.
    • Nowe zasady ustalania przychodów i kosztów z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółce w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część oraz zbycia takich udziałów (akcji), zmiany w zakresie opodatkowania agio emisyjnego.
    • Zmiany w zakresie odliczania od podstawy opodatkowania wydatków poniesionych przez podatnika na działalność badawczo rozwojową.
    • Pozostałe zmiany.
  3. Rabaty, skonta, opusty cenowe, zwroty towarów, premie pieniężne – zasady rozliczania u sprzedawcy i nabywcy, zasady dokonywania korekt na bieżąco, przypadki, w których należy dokonać wstecznej korekty przychodów i kosztów, kursy walut stosowane w przypadku korekt itp., zasady rozliczania korekt przychodów i kosztów uzyskania przychodów w przypadku wystawienia (otrzymania) faktur korygujących zwiększających.

  4. Koszty uzyskania przychodów między innymi:
    • Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych, sprzedaż premiową, obowiązek składania PIT – 8C oraz przypadki, w których firmy nie muszą składać tych informacji itp.
    • Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.
    • Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
    • Świadczenia na rzecz pracowników, menedżerów, zleceniobiorców, udziałowców, akcjonariuszy, członków zarządu, rad nadzorczych, komisji rewizyjnych itp. – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych.
    • Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
    • Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych.
    • Zaniechane inwestycje – warunki uznania wydatków za koszt podatkowy.

  5. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatku do kosztów, koszty bezpośrednie i pośrednie różnice w rozliczeniach podatkowych, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, prenumeraty, ubezpieczenia, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
  6. Straty w środkach trwałych i obrotowych – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, dokumentowanie itp.
  7. Inwestycje w obcych środkach trwałych - zasady amortyzacji, warunki zaliczania strat do kosztów uzyskania przychodów.
  8. Definicja samochodu osobowego na gruncie podatków dochodowych oraz jej skutki w zakresie rozliczeń podatkowych np. używanie samochodów osobowych nie będących składnikiem majątku podatnika (samochody zastępcze, najem samochodów w ramach podróży służbowej krajowej lub zagranicznej, prywatne samochody pracowników używane do celów służbowych itp.) - zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów i stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych.
  9. Umorzenie, przedawnienie i sprzedaż wierzytelności – zasady rozliczeń podatkowych.
  10. Zasady rozliczania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych, moment powstania przychodu należnego, kursy walut, zaliczki, rabaty itp.,
  11. Różnice kursowe - zasady rozliczeń podatkowych (np. kursy walut przy rozliczaniu zagranicznych podróży służbowych, zaliczek itp.).
  12. Pożyczki, kredyty, odsetki od pożyczek i zobowiązań – zasady rozliczeń, moment zaliczenia do kosztów podatkowych (np. kapitalizacja odsetek, umorzenie odsetek itp.).
  13. Użyczenia, darowizny, dotacje i nieodpłatne świadczenia - zasady rozliczeń podatkowych.
  14. Pozostałe zagadnienia.
  15. Odpowiedzi na pytania uczestników.
Tomasz Wojewoda – wysokiej klasy ekspert z zakresu prawa podatkowego, Doradca podatkowy, konsultant podatkowy w renomowanych firmach; wieloletni pracownik aparatu skarbowego i Ministerstwa Finansów, autor ponad 200 artykułów z zakresu prawa podatkowego i wielu pozycji książkowych, stały współpracownik naszej firmy.

Cena szkolenia obejmuje:
  • 3 wykłady,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
  • lunch w trakcie wykładu i przerwa kawowa.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile (PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                              e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl