ZapraszamySzkoleniaSzkolenia w KatowicachKonferencje wyjazdoweKontaktKarta zgłoszenia
ESAL Business Promotion Office

BILANS 2017
Podatkowe i rachunkowe zamknięcie roku 2017, zmiany w przepisach podatkowych na 2018 rok

24-27 październik 2017 r.
    Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA ****


prowadzący: Tomasz Wojewoda, Katarzyna Tomala - doradcy podatkowi, Michał Kołosowski - Biegły rewident, stali współpracownicy naszej firmy

TERMIN: 24-27 październik 2017 r.
KOD: 3120/2017
MIEJSCE: Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hotelu
CZAS TRWANIA: przyjazd 24/10/2017, rozpoczęcie zajęć 25/10/2017 - rano; wyjazd 27/10/2017 po obiedzie

CENA SZKOLENIA netto do 10 października 2017 r.: 
2.250 zł /od osoby
(+ 23% podatku VAT - razem brutto: 2767,50 zł)

Po 10.10.2017r. cena netto szkolenia wynosi: 2400zł od osoby (+ 23% podatku VAT - razem brutto: 2952 zł).

Zakopane, Grand Hotel Stamary Wellness & SPA **** - strona hoteluwidok hotelurestauracja
widok pokojuwidok basenupanorama basenu




Mieści się w pochodzącym z 1905 roku budynku, wzniesionym według projektu 
Eugeniusza Wesołowskiego, przy głównej ulicy Zakopanego, wiodącej do centrum miasta.
Stamary
- to pseudonim popularnej wówczas artystki estradowej Marii Budziszewskiej, pierwszej właścicielki, której nakładem środków hotel został wzniesiony.
Obecnie, wizerunek Grand Hotelu Stamary to połączenie pięknej formy architektonicznej, stylowych wnętrz oraz nowoczesnych rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo Gości.
W grudniu 2006 oddane zostało do użytku Gości nowoczesne Centrum Wellness & SPA, w którym szczególne wrażenie robi okazała pływalnia z systemem hydroterapii w formie gejzerów, wodospadów, kaskad i masaży podwodnych oraz duże, funkcjonalne jacuzzi. Przed wejściem na pływalnię można skorzystać z dużej atrakcji, jaką jest „prysznic wrażeń”, zaskakujący ilością programów oddziałujących na zmysły poprzez koloroterapię, z możliwością regulacji intensywności i kierunków wody.
Integralną częścią SPA jest zespół saun, w tym sauna fińska i turecka oraz kabina na podczerwień, połączone z pokojem relaxu, który wprowadza Gości w nastrój wyciszenia.
Hotelowe centrum SPA oferuje szeroką gamę specjalistycznych zabiegów, uwzględniających najwyższe wymagania gości oraz światowe trendy Wellness. Proponujemy - między innymi - zabiegi modelowania ciała przy użyciu urządzeń BHS, zabiegi pojędrniające i modelujące sylwetkę z użyciem nowoczesnej aparatury oraz naturalnych preparatów i ekstraktów roślinnych, takich jak: wyciągi z nasion, płatków kwiatów, owoców, alg i soli morskich. Nie zabrakło także hitów kosmetyki, jak preparaty na bazie kawioru, kawy, winogron, czekolady i złotej perły. W specjalistycznej części przeznaczonej do hydroterapii, proponujemy kąpiele w wannie połączonej z aromaterapią i specjalnym programem kąpieli balneologicznych. Do najbardziej ekskluzywnych form poprawiających wygląd i kondycję skóry należy Kąpiel Mleczna Kleopatry.
Bogata oferta masaży relaksacyjnych i prozdrowotnych stanowi dopełnienie stanu całkowitego relaksu, harmonii ciała i ducha.
Restauracja Stamary
Elegancka, utrzymana w klasycznym stylu, dysponująca miejscami dla 130 osób, jest doskonałym miejscem nie tylko na spotkania z przyjaciółmi i obiady w gronie rodzinnym, lecz także dla organizacji bankietów oraz kameralnych przyjęć.
Bogaty wybór dań, począwszy od staropolskich, poprzez regionalne, wegetariańskie, aż do międzynarodowych, który oferuje Gościom Szef Kuchni, z pewnością zadowoli każdego, a profesjonalna obsługa zadba, by posiłek odbywał się w miłej i przyjaznej atmosferze.


Uwaga: możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
Uwaga: istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
Dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA(np. w kwocie 150 zł).
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA  - basen, jacuzzi, kompleks saun, siłownia

SZCZEGÓŁOWA TEMATYKA ZAJĘĆ:

Serdecznie zapraszamy na konferencję BILANS 2017, na której przedstawione zostaną również KOMPLEKSOWO ZMIANY w przepisach podatkowych na 2018 rok oraz omówione zostaną sprawozdania finansowe za 2017 rok w oparciu o znowelizowane przepisy bilansowe ora standardy rachunkowości: krajowe i międzynarodowe.

Wykład 1:
Podatek VAT 2017/2018 – bieżące problemy, najnowsze zmiany oraz projektowane zmiany w VAT i JPK
  1. Objęcie mikroprzedsiębiorców, od 1 stycznia 2018 r., obowiązkiem przekazywania informacji o ewidencji VAT w systemie Jednolitego Pliku Kontrolnego (bez wezwania organu podatkowego) – JPK-VAT.
  2. Zmiany od 1 stycznia 2017 r.:
    • rozszerzenie katalogu towarów i usług objętych odwrotnym obciążeniem, wprowadzenie odwrotnego obciążenia w przypadku usług budowlanych i budowlano montażowych, definicja podwykonawcy, dostawa towarów w ramach usług budowlanych, zasady rozliczeń itp.,
    • zmiany w zakresie potrącania VAT – u naliczonego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, importu usług oraz nabycia towarów i usług objętych odwrotnym obciążeniem,
    • wprowadzenie tzw. „sankcji VAT-owskiej” – dodatkowego zobowiązania podatkowego w przypadku naruszenia przepisów ustawy,
    • zmiany w zakresie „zwrotu bezpośredniego” nadwyżki podatku naliczonego nad należnym,
    • zmiany w zakresie rejestracji podatników, rozszerzenie katalogu przypadków, w których organ podatkowy z urzędu wykreśla podatnika z rejestru,
    • pozostałe zmiany.
  3. Obowiązki podatników związane z JPK od stycznia 2017 roku i od 1 stycznia 2018 r..
  4. Zmiany, od 1 stycznia 2017 r., w zakresie prowadzenia ewidencji VAT.
  5. Wprowadzenie klauzuli nadużycia prawa w ustawie o VAT i jej znaczenie dla podatników.
  6. Refakturowanie usług – zasady rozliczeń, moment powstania obowiązku podatkowego, refakturowanie mediów przy najmie lokali użytkowych i mieszkalnych, orzecznictwo TSUE.
  7. Międzynarodowe transakcje łańcuchowe, wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne – zasady opodatkowania VAT, określenie miejsca dostawy itp. (praktyka i orzecznictwo TSUE).
  8. Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em np.:
    • zasady rozliczania skont,
    • konieczność wliczania, w niektórych przypadkach, kosztów dodatkowych transakcji, takich jak koszty transportu czy ubezpieczenia, do podstawy opodatkowania świadczenia głównego,
    • kwoty wyłączone z podstawy opodatkowania,
    • zwrot wydatków od kontrahenta bez VAT i bez faktury,
    • zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT – em przy nieodpłatnym przekazaniu lub zużyciu towarów oraz przy nieodpłatnym świadczeniu usług,
    • podstawa opodatkowania w przypadku wymiany barterowej,
    • podstawa opodatkowania w transakcjach zagranicznych,
    • opakowania zwrotne (przypadki, gdy zwiększają podstawę opodatkowania).
  9. Faktury korygujące i noty korygujące – zasady rozliczeń podatkowych, rabaty, reklamacje, niedobory, zwroty towarów, błędy w fakturach, obligatoryjne elementy faktury korygującej i noty korygującej, forma potwierdzenia odbioru faktury korygującej, korekta wielu faktur dla jednego odbiorcy, terminy rozliczeń.
  10. Anulowanie faktur.
  11. Terminy i zasady rozliczania podatku VAT należnego np.:
    • zasady powstawania obowiązku podatkowego,
    • usługi i dostawy wykonywane częściowo,
    • obowiązek podatkowy przy usługach i dostawach towarów o charakterze ciągłym lub okresowym,
    • zasady określania momentu dokonania dostawy towaru oraz momentu wykonania usługi i ich znaczenie dla momentu powstania obowiązku podatkowego,
    • szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego np.: dostawa „mediów” (dostarczania wody ciepła, odprowadzania ścieków itp.) i usług komunalnych, usługi budowlane, usługi najmu, dzierżawy, leasingu, usługi stałej obsługi prawnej i biurowej, usługi ochrony i dozoru mienia itp.,
    • obowiązek podatkowy w przypadku dostaw gruntów, budynków, budowli i lokali, świadczenia usług transportowych, licencji, praw autorskich, itp.
  12. Zasady rozliczania zaliczek w obrocie krajowym, moment powstania obowiązku podatkowego, zaliczki przy dostawie nieruchomości, zasady wystawiania faktur zaliczkowych, nadpłaty, zasady potrącania VAT – u naliczonego przez nabywcę.
  13. Opodatkowanie zaliczek przy WDT, WNT, eksporcie towarów oraz imporcie i eksporcie usług.
  14. Kursy walut stosowane na gruncie VAT.
  15. Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  16. Zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych i moment powstania obowiązku podatkowego.
  17. Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy oraz na potrzeby osobiste pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
  18. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – zasady rozliczania na gruncie VAT.
  19. Zasady ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej, czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania w kasie, terminy do założenia kas rejestrujących, zaliczki, zwroty towarów, rabaty, pomyłki, czynności nieodpłatne, paragony fiskalne itp.
  20. Katalog towarów i usług podlegających bezwzględnemu obowiązkowi rejestracji w kasie w przypadku dostaw dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
  21. Zasady potrącania podatku VAT naliczonego np.:
    • terminy i warunki do odliczania podatku naliczonego w transakcjach krajowych i międzynarodowych,
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów,
    • potrącanie VAT –u naliczonego z faktur za „media”,
    • potrącanie VAT –u naliczonego w przypadku zakupu usług budowlanych, transportowych, najmu, leasingu, licencji itp.
    • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku wpłaty zaliczek,
    • terminy do zmniejszania podatku naliczonego w związku z korektą transakcji,
    • potrącanie VAT – u naliczonego przy nabyciu i wytworzeniu prezentów o małej wartości oraz próbek.
  22. Zasady rozliczania wydatków związanych z samochodami na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  23. Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego - zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, premie pieniężne, zakupy inwestycyjne, ubezpieczenie przy leasingu samochodów itp.
  24. Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.).
  25. Odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki itp.
  26. Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, darowizny, nieodpłatne świadczenia itp.).
  27. Zapłata za towar lub usługę w terminie wynikającym z ustawy, jako warunek potrącenia podatku naliczonego przez nabywcę.
  28. Zasady wystawiania faktur np.:
    • terminy do wystawiania faktur i ich wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego,
    • wystawianie faktur w przypadku otrzymania zaliczek,
    • przypadki i zasady wystawiania faktur na żądanie,
    • zasady dokumentowania sprzedaży zwolnionej z podatku,
  29. Zasady wystawiania i rozliczania faktur, obligatoryjne elementy faktury, duplikaty faktur, sprzedaż ciągła, faktury zbiorcze, zasady przesyłania faktur w formie elektronicznej itp.
  30. Zasady stosowania tzw. ulgi na złe długi w przypadku, gdy dłużnik nie płaci należności z faktur, obowiązek dokonywania korekt przez dłużnika, terminy, warunki itp.
  31. Zasady rozliczania importu usług (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, zasady potrącania podatku naliczonego, rabaty, korekty, kursy walut, zasady dokumentowania, deklaracje itp.).
  32. Zasady rozliczania usług wykonywanych poza granicami RP, moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, dokumentowanie, deklaracje.
  33. Zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, moment powstania obowiązku podatkowego, warunki stosowania stawki 0%, dokumentowanie, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut.
  34. Zasady rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, dokumentowanie, rabaty, korekty, kursy walut itp.).
  35. Zasady rozliczania eksportu towarów (moment powstania obowiązku podatkowego, podstawa opodatkowania, rabaty, korekty, kursy walut, dokumentowanie, eksport bezpośredni i pośredni, warunki stosowania stawki 0% itp.).
  36. Pozostałe zagadnienia.
  37. Odpowiedzi na pytania uczestników, konsultacje, dyskusja.
prowadzący:
Tomasz Wojewoda – wysokiej klasy ekspert z zakresu prawa podatkowego, Doradca podatkowy, konsultant podatkowy w renomowanych firmach; wieloletni pracownik aparatu skarbowego i Ministerstwa Finansów, autor ponad 200 artykułów z zakresu prawa podatkowego i wielu pozycji książkowych, stały współpracownik naszej firmy.


Wykład 2:
Bilans 2017 - zamknięcia roczne 2017 według znowelizowanych przepisów bilansowych, KSR-ów i MSR-ów

  1. Wprowadzenie
  2. Źródła prawa w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego
    1. Regulacje krajowe: ustawa o rachunkowości
    2. Regulacje międzynarodowe: Międzynarodowe Standardy Rachunkowości
    3. Regulacje krajowe a międzynarodowe – wpływ na sprawozdanie finansowe

  3. Regulacje ustawy o rachunkowości
    1. Kategorie jednostek i grup (Mikro, Male, Średnie)
    2. Ogólne zasady sprawozdawczości finansowej
    3. Rachunek zysków i strat, bilans,
    4. Informacja dodatkowa – ogólne zasady i prezentacja
      - wymogi ustawowe oraz KSR nr 7
    5. Porównywalności danych oraz zasada ciągłości bilansowej
    6. Informacje niefinansowe w sprawozdaniach finansowych
    7. Ogłaszanie i badanie sprawozdań finansowych
    8. Uproszczenia dla mikro, małych i średnich jednostek
    9. Implementacja dyrektywy w polskim prawie bilansowym

  4. Podstawowe informacje dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego
    1. Odpowiedzialność za prowadzenie ksiąg rachunkowych
    2. Odpowiedzialność za sporządzenie sprawozdania finansowego
    3. Obowiązujące terminy i kwestie formalne – harmonogram prac

  5. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody rozliczenia inwentaryzacji
    3. Wycena

  6. Sporządzanie sprawozdania finansowego – wybrane zagadnienia:
    1. Wartości niematerialne - koszty prac badawczych i rozwojowych, zmiany w zakresie okresów amortyzacji
    2. Rzeczowe aktywa trwałe – zmiany wartości po początkowym ujęciu, utrata wartości aktywów wg KSR 11
    3. Rezerwy, rozliczenie międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunko-we – KSR nr 6/MSR 37
    4. Wydarzenia po dniu bilansowym – wydarzenie wymagające i niewyma-gające wprowadzenia korekt – KSR nr 7/MSR nr 10
    5. Korekty błędów, zmiana polityki rachunkowości oraz zmiany szacunków – KSR nr 7/MSR 8
    6. Rezerwy na świadczenia emerytalne – warunki tworzenia rezerwy oraz polityka rachunkowości
    7. Leasing zwrotny w sprawozdaniu finansowym – KSR nr 5

  7. Dyskusja i zakończenie. Odpowiedzi na pytania, konsultacje.
prowadzący:
Michał Kołosowski - Biegły rewident, Wiceprezes zarządu dużej spółki audytorskiej w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie pracował przez kilka lat, a następnie zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm z tzw. „Wielkiej Czwórki”. Posiadacz certyfikatu Diploma in International Financial Reporting wydawanego przez ACCA. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Wykład 3:
Podatek dochodowy od osób prawnych CIT - zamknięcie roku 2017 rok oraz rewolucyjne zmiany w podatkach dochodowych na 2018 rok

  1. Moment powstania przychodu podatkowego, przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych i przychody kasowe – przyporządkowanie przychodu do właściwego okresu.
  2. Przychody z nieodpłatnych świadczeń.
  3. Przyporządkowanie kosztów do właściwego okresu, rozliczane kosztów w czasie, koszty wynagrodzeń na przełomie roku.
  4. Korekta przychodów i kosztów we właściwym okresie – zagadnienia problemowe na gruncie zmian z 1 styczna 2016 r.
  5. Nieściągalne wierzytelności jako koszty podatkowe – aktualizacja i spisanie należności
  6. Koszty podatkowe – zagadnienia problemowe, w tym:
    • Straty, szkody i niedobory
    • Kary umowne i odszkodowania,
    • Wydatki na rzecz kontrahentów, działania reprezentacyjne i promocyjne,
    • Koszty gotówkowe,
    • Koszty nieudokumentowane – problematyka pustych faktur.
  7. Zmiany wprowadzone w 2017 r. – jednorazowa amortyzacja i podatek u źródła od biletów lotniczych.
  8. Planowane zmiany na 2018 rok.
  9. Odpowiedzi na pytania uczestników.
prowadzący:
Katarzyna Tomala
- prawnik, licencjonowany doradca podatkowy. Od 1998 pracownik spółek audytorskich i spółki doradztwa podatkowego. Specjalizacja: podatki dochodowe, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami, prowadzenie ksiąg podatkowych, praktyk. Obecnie partner w jednej z warszawskich spółek doradców podatkowych. Wieloletni wykładowca dla praktyków podatkowych oraz księgowych również na kursach dla głównych księgowych. Stały współpracownik naszej firmy.


Cena szkolenia obejmuje:
  • 3 wykłady,
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2-osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
  • korzystanie z centrum SPA Tropicana w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1-osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

ESAL Business Promotion Office Wrocław tel.: 71 3339350  |  mobile(PLAY): 531 618 854  |  fax: 71 3339822
KARTA ZGŁOSZENIA                                                                                             
e-mail: biuro@esal.com.pl_esal@esalszkolenia.pl